Blender 2.9 for architecture: Modeling and rendering with Eevee and Cycles (Inglés) Tapa blanda – 1 octubre 2020 de Allan Brito


Blender 2.9 for architecture: Modeling and rendering with Eevee and Cycles (Inglés) Tapa blanda – 1 octubre 2020

de Allan Brito
Genero : Medios Digitales Y Diseño Gráfico (Libros)

Book's Cover of Blender 2.9 for architecture: Modeling and rendering with Eevee and Cycles (Inglés) Tapa blanda – 1 octubre 2020

3.7 étoiles sur 5 de 0 Commentaires client

With Blender 2.9, you have a powerful and flexible environment to help you develop architectural designs. You can use it to make 3D models better visualize ideas or create marketing images with beautiful images for interiors and exteriors.Regardless of what you need for a project, it is most likely that Blender can help you achieve your goals.If you want to start using Blender 2.9 for architecture, you will find all the necessary information to start from scratch or migrate to the latest version in this book.What is essential for an architectural visualization artist using Blender? Among the most important subjects, you will find precision modeling, importing CAD data, and preparing a scene for rendering.Blender 2.9 for architecture explains how to use all those topics and much more. You don't need any previous experience with Blender to start using Eevee and create 3D models from your designs.Here is what you will learn with Blender 2.9 for architecture:- Blender 2.9 basics for architecture- Using the new interface and controls for version 2.9- Work with precision modeling for architecture (Metric/Imperial)- Use numeric controls for modeling- Importing reference drawings for modeling- Processing CAD data for Blender- Import SketchUp and BIM files- Manage external libraries of furniture models and assets- Add materials to objects- Use PBR materials for enhanced realism- Craft materials with the Shader Editor- Create architectural glass using the Shader Editor- Rendering scenes using Eevee in real-time- Adding Eevee specific elements to a scene like Irradiance Volumes and Cubemaps- Use environment maps in the background- Enable GPU acceleration for rendering- Use artificial intelligence denoising for renders- Render a scene using Cycles for maximum realismBy the end of the book, you will have a substantial understatement of how to use Blender 2.9 for architecture.

» Leer Online Blender 2.9 for architecture: Modeling and rendering with Eevee and Cycles (Inglés) Tapa blanda – 1 octubre 2020

» Descargar Blender 2.9 for architecture: Modeling and rendering with Eevee and Cycles (Inglés) Tapa blanda – 1 octubre 2020 Mobi

» Descargar Blender 2.9 for architecture: Modeling and rendering with Eevee and Cycles (Inglés) Tapa blanda – 1 octubre 2020 en PDF

» Descargar Blender 2.9 for architecture: Modeling and rendering with Eevee and Cycles (Inglés) Tapa blanda – 1 octubre 2020 Epub

» Descargar Blender 2.9 for architecture: Modeling and rendering with Eevee and Cycles (Inglés) Tapa blanda – 1 octubre 2020 en opción directa y rápida

Ótima introdução ao Blender O livro é bastante direto, e não entra em muita discussão sobre cada uma das ferramentas e procedimentos. Ele foca em mostrar o que você precisa saber, e após terminar, você pode ter uma excelente base para o Blender (apesar de ser uma ótima base para arquitetura, acredito que vale para outras áreas também). O que eu não gostei é que os últimos capítulos me pareceram apressados, e diversas coisas que eu gostaria de saber melhor sobre o Eeevee, principalmente, ficaram no ar. Faltou um poco de profundidade nos capítulos 7 e 8. Também acho que poderia ter adentrado nos PBRs um pouco mais a fundo. Talvez tenha sido uma escolha para manter o livro sobre Eevee ainda relevante, e pelo preço, não posso dizer que discordo da escolha do autor. Agora, dois detalhes que realmente fizeram falta: Um índice, e uma lista final com todos os links para as diversas utilidades externas apresentadas ao longo do livro.